2011. február 25. 17:59 - Domain Admin

Biztonságos és kényelmes levelezés? Lehetséges...

Amióta az Interneten vagyok, azóta használók különböző ingyenes levelezőket. Általában egyszerre többet is attól függően, hogy melyik oldalra, akarok regisztrálni. A fontos leveleknek fenntartok egyet és még sok másikat azoknak a leveleknek, amik egyáltalán nem érdekelnek.

Tettem ezt mindaddig, ami a levelezés csak hobbi volt és a kapcsolattartás egy eszköze vagy épp egy kényszerű dolog a regisztrációval elérhető tartalmakhoz. Akkor változott meg minden, amikor az Internet többé nem csak szórakozássá vált, hanem a munkám részévé. A leveleim így váltak egyre fontosabbá. A levelezésemből dolgozom. Ott szortírozom mappákba a leveleket, jelölöm azokat, amiket meg kell még csinálnom és keresek vissza egy régi ügyre, ami már feledésbe merült.

Minden teendőm és régi információim benne vannak a levelezéseimben, nem hagyhatom hogy csak úgy elvesszen bármi, de azt sem, hogy ne férhessek hozzá bárhonnan.

Aztán egy szép nap elveszett 4 évnyi levelezésem!

Elmondom, hogyan ne járj így...

Hogy mi történt?

Reggel bekapcsolom a gépet. Mivel kényelmes ember vagyok és nem szeretem a webes levelező felületeket, ezért levelező programot használok a számítógépemen. Ahogy minden nap ma is elindítom a levelezésemet, tölti is az aktuális leveleket, majd kék halál. Gép újra indít, de a levelező program nem hajlandó elindulni. Újra telepítem. Nem indul. Windowst telepítek, nem indul. Na ekkor rándul össze elsőként az arcizmom.

1. Tipp: Ha levelező programot használunk. Mindenképpen kapcsoljuk ki azt a funkciót, hogy törölje a leveleinket a szerverről.

Ok, semmi gond. Töröljük a levelező programot és újra feltelepítjük. Megtörtént. Elindul. Boldogság. Igen ám, de üres. Egyetlen levelem sincs meg. De mivel én ismerem az 1. tippet, ezért gondoltam teázok, amíg a levelező program a szerverről újra letölti azt a több ezer e-mailt. Le is töltötte, de elfelejtettem a pipát kivenni. Gyárilag minden levelet törölt a szerverről. ÁHHH :(

Mostantól nagyon vigyáznom kell. Persze nem ment. Még aznap megismétlődött ugyan az. Úgy tűnt a levelezésem örökre elveszett. Nem tudok belépni a levelező programba és már a szerveren sincsenek a leveleim.

Azt tudni kell, hogy minden levelünket a programok egy fájlba mentik, nekem ez a fájl 4 G volt. Tehát minden megvolt csak nem tudom olvasni. Aztán végül megoldottam. Van most 2 levelező programom. Az egyikkel tudok keresni a régi levelek között és egy új, amivel levelezek.

Elmondom hogyan védtem ki, hogy soha többet ne vesszen el egyetlen levelem se:

1. Lépés: Vásároltam egy domain nevet. Ez lehet bármi, ami szabad. Akár a saját neved is. A mail címedben a domain név a kukac utáni rész. PL @domainnev.hu. A domain név fix az előtte lévő rész pedig általad választott. PL keresztnév@vezetéknév.hu avagy laszlo@horvath.hu. Rengeteg domain regisztrátor cég van a piacon. Itt tudsz domain nevet ellenőrizni: Szabad domain név ellenőrzés

2. Lépés: Regisztrálj egy ingyenes gmail postafiókot és kérd meg a domain regisztrátorodat, hogy kösse össze a domain neved a gmail fiókoddal. Így saját domain név alól tudsz levelezni, de mégis élvezheted a gmail fiókok minden előnyét (7 giga tárhely, 30 mail cím, egyszerre több fiók kezelés, spam és vírus szűrés). Némely szolgáltató elkér érte pár ezer forintot, de pl ha a domain regisztráció -t a www.domainflotta.hu -nál kéred és átutalással fizetsz 8 napon belül, akkor ezt ingyen megkapod.

3. Lépés: A kényelem érdekében én továbbra is levelező programot használok. Az egyik legjobb, amit használtam a Thunderbird. Ráadásul ingyenes. Azonban nem akarok úgy járni, mint legutóbb, ezért a következőt csinálom:

  1. Portabbleapps: Ezek olyan szoftverek, amiket nem kell telepíteni, így hordozhatóak. Akár egy pendrivre is rámásolhatod őket és oda viszed a levelezésed, ahova csak akarod. Ha pedig összeomlik, akkor egyszerűen felülírod. Ennyi. Egy csomó szoftver létezik már ilyen verzióban. A thunderbird, már magyarul is megvan!
  2. Imap: Most már nem pop3 protokolon keresztül levelezek, hanem imapon. A különbség az,  hogy ha imapot használok, akkor bármit is csináljak a számítógépemen azt folyamatosan szinkronizálja a webes felülettel. Így mindig ugyan azokat a mappákat, elküldött leveleket, olvasott leveleket stb látom a számítógépemen, mint amikor belépek böngészővel a gmail felületére. Egyszerűen csodálatos.

Szóval azóta boldog és kiegyensúlyozott vagyok. Nem is tudom hogyan éltem ezek nélkül eddig. Ahogy a mondás tartja. A fejlődést mindig valami katasztrófa hozza el.

Ti spóroljátok ezt meg. :)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://domain.blog.hu/api/trackback/id/tr192690406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása