Az első részben kicsit beleástuk magunkat abba, hogyan lehet ingyen facebook "domain" nevünk, majd érintettük azt a területet is, hogy hogyan lehet ebből pénzt csinálni.
A mostani rész arról fog szólni, hogyan lehet ezt a gyakorlatban megvalósítani.
A lépések röviden:
- Hozz létre egy céges oldalt
- Szerezz neki 25 rajongót
- Állítsd be a választott "domain" nevet
És akkor ezt most gyakorlatban:
Hogyan tudunk céges oldalt létrehozni és ez mire is jó:
Naponta több mint 20 millió ember csatlakozik különböző Facebook oldalhoz. Ez egy nagy lehetőség minden cégnek, hogy a potenciális és meglévő vevőik kapcsolatba lépjenek velük. A Facebook oldalak ingyenesek cégeknek, szervezeteknek és közéleti személyeknek. Nemzetközi szinten több mint 400 millió Facebook felhasználó, 5 billiónál is több kapcsolatot generál a különböző oldalakkal. A következő útmutatóban megtudhatod lépésről-lépésre, hogyan kell létrehozni egy alap Facebook oldalt. Mielőtt nekilátsz, íme, néhány fogalom ezzel kapcsolatban, hogy megértsd hogyan is működnek a Facebook oldalak.
Legfontosabb meghatározások
Facebook oldal:
A Facebook közösségi oldalon egy megjelenési forma, szervezetek, vállalkozások, hírességek, és zenekarok számára. Ahol a híreiket, információikat publikálni tudják „rajongóiknak” egy publikus, hivatalos csatornán.
Facebook Profil / Felhasználói fiók:
A Facebook profil, egy adott személy saját, egyéni fiókja, amivel kapcsolatba léphet barátaival, és információkat tehet közzé, eszmét cserélhet a közös témákról.
Adminisztrátor:
Egy oldal adminisztrátora, vagy admin, az oldal tartalmáért és beállításaiért felelős. A személyes profilján keresztül menedzselheti a Facebook oldalt.
Alkalmazások:
Már elég sok Facebook vagy harmadik fél által fejlesztett alkalmazást lehet hozzárendelni a profilhoz vagy az oldalhoz, hogy növelje a rajongók elkötelezettségét és fokozza az oldalon elérhető érdekes tartalmat.
Hírek:
A „Főbb események” részben láthatóak az ismerősök által publikált legérdekesebb bejegyzések. A „Legfrissebb” részben pedig a barátok által postolt összes tartalmat mutatja valós időben.
Üzenőfal:
Az üzenőfal fal egy központi hely, ahol az általad, vagy rólad nemrég közzétett információk láthatóak. Itt találhatóak a legfrissebb tartalmak, és itt tudnak a rajongók is kommunikálni.
„Megosztó”:
A megosztóval lehet tartalmakat közzétenni. A saját profil és a Facebook üzenőfalának a tetején található.
Facebook Oldal létrehozása – Első lépések
- Ha már van Facebook Profilod
Menj a www.facebook.com/page oldalra az induláshoz - Ha nincs még Facebook Profilod
Kattints az Oldal létrehozása linkre és hozd létre az oldalt és a profilt egyszerre.
A készített profil automatikusan adminisztrátora lesz az oldalnak
Facebook Oldal létrehozása – Tartalom hozzáadása
- Adj hozzá képet az oldalhoz, és állítsd be a bélyegképet. Vidd az egeret a jobb felső sarokba és kattints a linkre.
- Adj hozzá egy rövid szöveget, amiből a látogatók kapnak egy kis információt a szervezetről, vagy közéleti személyiségről. Kattints duplán a dobozban a szerkesztéshez.
- Az „Adatok” fülön lehet megadni a cégről, személyről a fontos információkat. Kattints erre a fülre, majd az „Információ szerkesztése” linkre.
Ezzel létre is hoztuk a céges oldalunkat. Most már nincs más dolgunk, mint 25 rajongót szerezni neki. Ezt a következő módon tehetjük meg:
3. Interakció
Senki sem akar “néma” rajongói csoporthoz tartozni. Meg kell adni a lehetőséget a minél gyakoribb interakcióra. Bátorítsd, provokáld rajongóidat arra, hogy elmondják véleményüket! Milyen eszközökkel? Provokatív, vitát kiváltó bejegyzések, gyakori kérdések, szavazások, érdekes témák említése. Be creative!
4. Tartalom
Sokat számít a “sima” lájkolgatásokon és kommenteléseken kívül, hogy az adott bejegyzést hajlandó-e valaki a saját üzenőfalán megosztani. Ehhez a fentebb említetteken kívül arra van szükség, hogy tisztában legyünk néhány alapvető statisztikai adattal. Ezek a következők:
- a számokat tartalmazó bejegyzéseket sokkal gyakrabban továbbítják az olvasók, mint azokat, amelyekben csak szöveg van;
- ha jó – és vitát kiváltó – kérdést teszel fel, sokkal többen fogják továbbküldeni, mintha egy tárgyilagos címet választanál;
- ha friss, témábavágó youtube videót találsz, ne tétovázz leposztolni, mivel még nem terjedt el, könnyen lehetsz Te a forrás.
Facebook "domain" beállítása.
Miután megvan a 25 rajongónk, igényelhetünk egyedi azonosítót a facebook oldalunknak.
Ez a feladat sokkal egyszerűbb, mint amilyennek hangzik. Ez a bejegyzés feltételezi, hogy már létrehoztad a Facebook oldaladat és ezen felül, legalább 25 rajongóval rendelkezel.
Amennyiben megfelelsz ezen követelményeknek, akkor kövesd az alábbi lépéseket.
1. Jelentkezz be a Facebook profiloddal, majd írd be az alábbi URL-címét:
http://www.facebook.com/username
Ezt fogod látni:
Amennyiben egyik lehetőség sem szimpatikus, úgy a továbbiak pont alatt Te magad is választhatsz.
Most adj nevet a cégednek:
2. Kattints erre a linkre: “Állíts be egy felhasználó nevet a Fiokjaidhoz.”
Ezt fogod látni:
3. Válaszd ki a legördülő menüből, melyik oldaladat szeretnéd elnevezni.
4. Írd be azt a felhasználónevet, amit szeretnél, majd “Ellenőrizd az elérhetőséget”
Példa: http://www.facebook.com/domainflotta
megjegyzés: Ha a kiválasztott név nem elérhető, érdemes egy kis kutatást végezni, hogy mik a gyakran keresett szavak a Te területeden.
5. Erősítsd meg a nevet!
Gratulálunk! Létrehoztál egy felhasználónevet (facebook "domain" -t) a Facebook üzleti oldaladhoz.
Hamar feltűnhet, hogy ezek az oldalak, kicsit mássak, egyedibbek, mint egy sima facebook oldal. A következő cikkben leírom azt is, hogy ennek mi az oka és hogyan tudod saját magad is megcsinálni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.