2010. augusztus 27. 13:07 - Domain Admin

II. Mi köze van a domain névnek a facebookhoz? Hogyan lesz ebből bevétel?

Az első részben kicsit beleástuk magunkat abba, hogyan lehet ingyen facebook "domain" nevünk, majd érintettük azt a területet is, hogy hogyan lehet ebből pénzt csinálni.

A mostani rész arról fog szólni, hogyan lehet ezt a gyakorlatban megvalósítani.

A lépések röviden:

  1. Hozz létre egy céges oldalt
  2. Szerezz neki 25 rajongót
  3. Állítsd be a választott "domain" nevet

 

És akkor ezt  most gyakorlatban:

 

Hogyan tudunk céges oldalt létrehozni és ez mire is jó:

 

Naponta több mint 20 millió ember csatlakozik különböző Facebook oldalhoz. Ez egy nagy lehetőség minden cégnek, hogy a potenciális és meglévő vevőik kapcsolatba lépjenek velük. A Facebook oldalak ingyenesek cégeknek, szervezeteknek és közéleti személyeknek. Nemzetközi szinten több mint 400 millió Facebook felhasználó, 5 billiónál is több kapcsolatot generál a különböző oldalakkal. A következő útmutatóban megtudhatod lépésről-lépésre, hogyan kell létrehozni egy alap Facebook oldalt. Mielőtt nekilátsz, íme, néhány fogalom ezzel kapcsolatban, hogy megértsd hogyan is működnek a Facebook oldalak.

Legfontosabb meghatározások

Facebook oldal:
A Facebook közösségi oldalon egy megjelenési forma, szervezetek, vállalkozások, hírességek, és zenekarok számára. Ahol a híreiket, információikat publikálni tudják „rajongóiknak” egy publikus, hivatalos csatornán.

Facebook Profil / Felhasználói fiók:
A Facebook profil, egy adott személy saját, egyéni fiókja, amivel kapcsolatba léphet barátaival, és információkat tehet közzé, eszmét cserélhet a közös témákról.

Adminisztrátor:
Egy oldal adminisztrátora, vagy admin, az oldal tartalmáért és beállításaiért felelős. A személyes profilján keresztül menedzselheti a Facebook oldalt.

Alkalmazások:
Már elég sok Facebook vagy harmadik fél által fejlesztett alkalmazást lehet hozzárendelni a profilhoz vagy az oldalhoz, hogy növelje a rajongók elkötelezettségét és fokozza az oldalon elérhető érdekes tartalmat.

Hírek:
A „Főbb események” részben láthatóak az ismerősök által publikált legérdekesebb bejegyzések. A „Legfrissebb” részben pedig a barátok által postolt összes tartalmat mutatja valós időben.

Üzenőfal:
Az üzenőfal fal egy központi hely, ahol az általad, vagy rólad nemrég közzétett információk láthatóak. Itt találhatóak a legfrissebb tartalmak, és itt tudnak a rajongók is kommunikálni.

„Megosztó”:
A megosztóval lehet tartalmakat közzétenni. A saját profil és a Facebook üzenőfalának a tetején található.

Facebook Oldal létrehozása – Első lépések

  1. Ha már van Facebook Profilod
    Menj a www.facebook.com/page oldalra az induláshoz
  2. Ha nincs még Facebook Profilod
    Kattints az Oldal létrehozása linkre és hozd létre az oldalt és a profilt egyszerre.
    A készített profil automatikusan adminisztrátora lesz az oldalnak

 

Facebook Oldal létrehozása – Tartalom hozzáadása

  1. Adj hozzá képet az oldalhoz, és állítsd be a bélyegképet. Vidd az egeret a jobb felső sarokba és kattints a linkre.
  2. Adj hozzá egy rövid szöveget, amiből a látogatók kapnak egy kis információt a szervezetről, vagy közéleti személyiségről. Kattints duplán a dobozban a szerkesztéshez.
  3. Az „Adatok” fülön lehet megadni a cégről, személyről a fontos információkat. Kattints erre a fülre, majd az „Információ szerkesztése”  linkre.

 

Ezzel létre is hoztuk a céges oldalunkat. Most már nincs más dolgunk, mint 25 rajongót szerezni neki. Ezt a következő módon tehetjük meg:

1. Exkluzivitás
Elengedhetetlen jellemzője a jó rajongói oldalnak. Olyan tartalmat (nyereményjátékot, szavazást, fórumot, videót, letölthető apróságot stb) kell adni, amit máshol nem kap meg az egyszeri látogató. Enélkül nagyon nehéz…

 

2. Segítők
Nem csak azért, mert egyedül nehéz… Az első 50-100 rajongó összegyűjtését követően megfigyelhető, hogy néhányan jóval aktívabbak lesznek. Gyakran lájkolnak, posztolgatnak, kommentelnek. Ők lesznek a “kemény mag”, akikre a későbbiekben számíthatsz. Nyugodtan vedd fel velük a kapcsolatot privát üzenetben és kérd meg őket, hogy segítsenek neked abban, hogy még jobb és még színvonalasabb rajongói oldalt hozhass létre. Kérd meg őket arra is, hogy ajánlják tovább ismerőseiknek rajongói oldalad.

3. Interakció
Senki sem akar “néma” rajongói csoporthoz tartozni. Meg kell adni a lehetőséget a minél gyakoribb interakcióra. Bátorítsd, provokáld rajongóidat arra, hogy elmondják véleményüket! Milyen eszközökkel? Provokatív, vitát kiváltó bejegyzések, gyakori kérdések, szavazások, érdekes témák említése. Be creative!

4. Tartalom
Sokat számít a “sima” lájkolgatásokon és kommenteléseken kívül, hogy az adott bejegyzést hajlandó-e valaki a saját üzenőfalán megosztani. Ehhez a fentebb említetteken kívül arra van szükség, hogy tisztában legyünk néhány alapvető statisztikai adattal. Ezek a következők:

  • a számokat tartalmazó bejegyzéseket sokkal gyakrabban továbbítják az olvasók, mint azokat, amelyekben csak szöveg van;
  • ha jó – és vitát kiváltó – kérdést teszel fel, sokkal többen fogják továbbküldeni, mintha egy tárgyilagos címet választanál;
  • ha friss, témábavágó youtube videót találsz, ne tétovázz leposztolni, mivel még nem terjedt el, könnyen lehetsz Te a forrás.
5. Ismerősök
Végére írtuk, de valójában ezzel kell kezdenünk (…mert ez azért evidens valahol). Ki ne hagyjuk a közvetlen ismerőseinket a rajongói oldal népszerűsítéséből! Viszont, hogy ne legyen szpemszagú a történet, jobban tesszük, ha csak olyan ismerősünknek ajánljuk rajongói oldalunkat, aki potenciális érdeklődő is.

 

6. Reklám
Nos, igen, ez az az opció, amivel igen kevesen fognak élni. Merthogy pénzbe kerül. Viszont szentelünk majd neki a későbbiekben egy külön posztot. Csak a miheztartás végett…
 

Facebook "domain" beállítása.

Miután megvan a 25 rajongónk, igényelhetünk egyedi azonosítót a facebook oldalunknak.

Ez a feladat sokkal egyszerűbb, mint amilyennek hangzik. Ez a bejegyzés feltételezi, hogy már létrehoztad a Facebook oldaladat és ezen felül, legalább 25 rajongóval rendelkezel.

 

Amennyiben megfelelsz ezen követelményeknek, akkor kövesd az alábbi lépéseket.

1. Jelentkezz be a Facebook profiloddal, majd írd be az alábbi URL-címét:

http://www.facebook.com/username

Ezt fogod látni:

 

Amennyiben egyik lehetőség sem szimpatikus, úgy a továbbiak pont alatt Te magad is választhatsz.

Most adj nevet a cégednek:

2. Kattints erre a linkre: “Állíts be egy felhasználó nevet a Fiokjaidhoz.”

 

 

Ezt fogod látni:

 

 

 

3. Válaszd ki a legördülő menüből, melyik oldaladat szeretnéd elnevezni.

4. Írd be azt a felhasználónevet, amit szeretnél, majd “Ellenőrizd az elérhetőséget”

Példa: http://www.facebook.com/domainflotta

megjegyzés: Ha a kiválasztott név nem elérhető, érdemes egy kis kutatást végezni, hogy mik a gyakran keresett szavak a Te területeden.

5. Erősítsd meg a nevet!

Gratulálunk! Létrehoztál egy felhasználónevet (facebook "domain" -t) a Facebook üzleti oldaladhoz.

Végezetül pedig következzen néhány “case study”, azaz lássuk, kik azok, akik mindezeket nagyon profin csinálják:
http://www.facebook.com/Pringles

http://www.facebook.com/cocacola

http://www.facebook.com/Starbucks

http://www.facebook.com/redbull

Hamar feltűnhet, hogy ezek az oldalak, kicsit mássak, egyedibbek, mint egy sima facebook oldal. A következő cikkben leírom azt is, hogy ennek mi az oka és hogyan tudod saját magad is megcsinálni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://domain.blog.hu/api/trackback/id/tr802251874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.