2012. július 05. 10:17 - Domain Admin

II. rész Domaint találni egyszerű ...csak tudni kell keresni !

domain-valasztas.jpgAz előző részben belebonyolódtunk abba a témába, hogy milyen is a jó domain név.
Ez egy nagyon tág témakör és amíg marketingesek lesznek a földön, addig erről mindig is lesz vita.

Azt, hogy mitől értékes egy domain név, könnyebb lenne megmagyarázni, erre ki is fogunk térni egy következő cikkben.

Az előző írásban mutattunk pár példát arra, hogy milyen egy jó domain név. Aki nem olvasta tegye meg. Ha nem akarja, akkor röviden összefoglalom:

A jó domain név, rövid, megjegyezhető és utal a mögötte lévő tartalomra. Ha túl nagy a konkurencia egy adott piaci szegmensen, akkor nem érdemes minden áron olyan nevet vásárolni, amit csak nehezen, erőltetve tudja meghatározni a mögötte lévő oldal tartalmát. (olcson, olcsobbat, olcsoaron olcsosag stb)

Amennyiben szeretnénk spórolni a marketing költségeken, akkor célszerű olyan domaint választani, amiben már eleve benne van az a kulcsszó, amire a célközönségünk is keres.

Hogy hogyan lehet találni, olyan domain neveket, amikkel könnyebben kerülhetünk a kereső találati listájának élére? Erről és még sok másról szól ez a cikk





Amikor indítunk egy szolgáltatást az Interneten, akkor az első és egyre nehezebb feladat a jó domain név megtalálása. Egyszerű helyzetben vannak azok, akik cégbemutató oldalt szeretnének, mert valószínű a cégnevük még nem foglalt név, főleg ha fantázia névről vagy mozaikszóról beszélünk.

Ha nem vagyunk ebben a "szerencsés" helyzetben, akkor én a következő lépéseket javasolom:

Lehetőleg 1 domain névben gondolkodjunk. Ez furcsának tűnhet, mivel cégünk többek között a domain nevek eladásából él. Célunk az, hogy minél többet eladjunk.

Miért mondom mégis ezt?
Azért mert a keresők szempontjából nincs jelentősége annak, hogy több domain mutat ugyan arra az oldalra. Sőt sok esetben büntetheti az oldalt, mivel duplikált tartalomnak veszi, ha több domain névről lehet elérni ugyan azt az oldalt.

Több domain nevet akkor válasszunk, ha nem akarjuk azt a bosszúságot, hogy a konkurencia elvegye előlünk (érdemes az ékezetes neveket is lefoglalni ugyanebből az okból) vagy azért mert szeretnénk egy márkát építeni és kihasználni a keresők által kínált ingyen reklámot. Ebben az esetben csak a keresőknek szánt domain nevet promózzuk az Interneten és a márkát tartalmazó domain nevet pedig az egyéb médiumokban. Esetleg készítsünk több oldal, micrositeokat.

Azonban mindenképpen érdemes megtennünk, hogy domain nevünket lefoglaljuk a még szabad és népszerű végződésekkel. (.eu, .com, .net) Így nem csak a domain nevünk lesz értékesebb, hanem lezártunk egy támadási felületet és esélyt adtunk magunknak a külföldi terjeszkedésre is.

Elsőként tudjuk meg, mire keresnek az emberek.

 

A legnagyobb kereső a google.hu. Magyarországon elég, ha itt jó helyen szerepelünk, hiszen akkor a többi keresőben is elől vagyunk.

A google szerencsére nem egy titkolózó fajta, ezért könnyen meg lehet tudni, hogy az Internetezők milyen kulcsszavakat használnak, milyen kulcsszóval találhatnak meg minket.

Erre a célra szolgál a következő oldal:
https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Igaz, ez a google hirdetőinek szánt kulcsszó választó alkalmazása, de a célunknak tökéletesen megfelel.
Írjuk be azt a kulcsszót, amire mi keresnénk ha a saját szolgáltatásunk érdekelne minket. A kulcsszóválasztó pedig rengeteg ötletet fog javasolni nekünk. Az általa kidobott kulcsszavakat egyből össze lehet hasonlítani hirdetői verseny és keresési gyakoriság alapján.

Nekünk azok kellenek amire sokan keresnek. Gyűjtsük ki ezeket.
Már csak azt kell tudnunk, hogy ezek közül a kulcsszavak közül melyek azok, amik a legértékesebbek, mert igaz, hogy sokan keresnek rájuk, de nem ugyanannyira hatékonyak.

Arra a kérdésre, hogy melyik kulcsszó a legjobb, szintén a google ad választ.

Egy másik okos oldala megmondja, hogy egy adott kulcsszóra mennyien keresnek, sőt össze is hasonlítja nekünk a megadott kulcsszavakat. Innen már nem lesz nehéz felállítani egy rangsort a megtalált kulcsszavakból.

Az oldal címe:
http://www.google.com/insights/search/

Most már tudjuk, hogy milyen kulcsszóra érdemes optimalizálni az oldalunkat. Ha szerencsénk van akkor még domain névnek is használhatjuk az így megtalált kulcsszavak egyikét.

Ellenőrizzük le a megtalált kulcsszavakat, hogy megtudjuk közülük melyik alkalmas domain névnek. Erre a legjobb módszer a domain.hu oldal keresője, ami megmondja, hogy az adott név .hu tartományban szabad vagy sem.
http://www.domain.hu/domain/domainsearch/

Ha mindegyik foglalt vagy éppen a szabad kulcsszó nem megfelelő, akkor se keseredjünk el.  Ellenőrizzük, hogy a domain más végződéssel szabad e.
Két helyen érdemes ezt ellenőriznünk.
www.eurid.eu (.eu tartományban ellenőriz)
www.domain.com (.com .net, .org .cn stb tartományokban ellenőriz)

Ha a kulcsszó maga nem túl hosszú, akkor még mindig képezhetünk belőle összetételt, mint amilyen a domainflotta.hu is.

Erre kínál megoldás az alábbi szoftver:
http://www.domainflotta.hu/domainkereso/

Beírjuk a felső rublikába a kulcsszót, majd az alsó rublikába a toldalékot és a szoftver összepárosítja nekünk és még azt is ellenőrzi, hogy az így kapott név foglalt e.

Érdemes olyan szavakat képezni, amiben a kulcsszó az elől van. A domainflotta.hu név sokkal értékesebb a keresők szempontjából a domain kulcsszóra, mint a flottadomain.hu, ráadásul az előbbi értelmesebb is.

Nincs más hátra, mint jó keresgélést kívánjak.

Végezetül ne felejtsd el a megtalált domain nevet azonnal lefoglalni, mert a végén lemaradsz róla.


Az cikkben található  linkek:

Kulcsszó tippek

Kulcsszó népszerűség

Domain párosítás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://domain.blog.hu/api/trackback/id/tr954612521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.