2009. május 26. 14:32 - Domain Admin

Több évnyi levelezésünket törölhetik?

Több évnyi levelezésünket törölhetik

Veszélyben az ingyenes szolgáltatóknál tárolt levelek

Az elektronikus levelezés a világon szinte mindenhol azonos módon indult el: a felhasználók egy ingyenes szolgáltatónál regisztráltak életük első postafiókjáért, hiszen tíz évvel ezelőtt még az internet-szolgáltatáshoz ritkán járt ingyenes mailbox, esetleg domain.

 

Az évek során természetesen aztán bővültek az elektronikus levelezési lehetőségek, ám a legtöbben megtartották az első postafiókjukhoz tartozó e-mail címet – nem azért, mert nem lett volna lehetőség a váltásra, hanem mert sokáig csak azt az egy címet adták meg mindenkinek, azzal az egy címmel regisztráltak webshopokban, fórumokon, így kényszerűségből meg kellett tartani, hiszen bármikor szükség lehet a postafiókra egy elfelejtett jelszó, vagy egy régi kapcsolat miatt.

Sokan ráadásul a virtuális térben működő „felhő” szolgáltatásban bízva az e-mailben érkezett fájlokat sem mentették le - erre később a szolgáltatók tárkapacitás bővítése is lehetőséget nyújtott -, hanem a postafiókban tárolták a levelekkel érkezett dokumentumokat, képeket, így bármikor, bárhonnan hozzáférhetőnek gondolták az így beállított „szervert”. A „rendszer” pedig már több mint egy évtizede működik, hiszen a legrégebbi magyarországi ingyenes e-mail szolgáltatók is immár több mint tíz éve jelen vannak.

A méret nem garancia

Az ingyenes szolgáltatóknál sokan bíznak abban, hogy a több százezer, esetleg millió felhasználónak e-mail fiókot biztosító cégek mérete már önmagában garancia, hogy a levelek mindig elérhetőek lesznek, sohasem fognak eltűnni – és sohasem kell ezért a szolgáltatásért fizetni. Arra viszont csak kevesen gondolnak, hogy jöhet egy kiküldetés, egy nyaralás, esetleg egy baleset, vagy egy 3 hónapig tartó kórházi kezelés, és a szolgáltatók törlik a teljes ingyenes postafiók tartalmát, így visszaállíthatatlanul eltűnnek a levelek és fájlok, amelyeket biztonságban hittünk.

Manapság már a legtöbb felhasználó az első ingyenes szolgáltatónál igényelt mellett több e-mail címmel is rendelkezik: a munkahelyi elektronikus postafiók mellett legalább egy ingyenes szolgáltatónál regisztrált, illetve az otthoni internet-szolgáltató által biztosított házi villanypostát is igénybe vesznek a felhasználók. Az otthoni levélfiók különösen azoknak fontos, akik munkahelyükön a vállalati e-mailcímet a tárhely-kapacitás szűkössége, vagy a vállalati szabályozás miatt nem használhatják magánlevelezésre – még egy közüzemi szolgáltatóval való kapcsolattartásra sem.

Problémát jelenthet az is, ha munkahelyváltás miatt megszűnik a régi cím, vele együtt pedig eltűnik a korábbi levelezés is. Csakhogy az évek során felhalmozódó levelekre bármikor szükségünk lehet, arról nem is beszélve, hogy a szeretteinkkel való kapcsolattartás emlékeit is szeretnénk megőrizni. Ezért kulcsfontosságú, hogy valamennyi elektronikus levelünket bármikor, bárhonnan és garantáltan elérjük.

Értesítés az adminisztrátortól: leveleidet töröltük

Az ingyenes levelezési szolgáltatók azonban nem garantálják ezeket a feltételeket. Elég, ha egy ideig nem lépünk be és valamennyi levelünket törli a szolgáltató a postafiókból – mindegy, hogy milyen régóta vagyunk felhasználók. A freemail, és több más hazai levelezési szolgáltató például 90 napi inaktivitás után kiüríti a felhasználó postafiókját, amelyet a következő belépéskor újra lehet ugyan aktiválni, ám a korábbi leveleknek örökre „lába kél”.

 

A Yahoo pedig bármikor, előzetes értesítés nélkül felfüggesztheti a belépési lehetőséget, illetve törölheti a postafiók tartalmát. A Google ennél egy kicsit megengedőbb: 9 havi távolmaradás esetén szünteti meg a postafiókot. „

A fenti példák jól mutatják, hogy a felhőszolgáltatások bár hasznosak, korántsem jelentenek garanciát az ott tárolt tartalmakra. Elektronikus levelezésünk megőrzése az egyik legfontosabb feladat, amely ráadásul könnyen és ingyenesen elvégezhető

.” – mondja Bódis Ákos, a levelezésbiztonsági programok forgalmazásával foglalkozó cég ügyvezetője.

Mi lehet akkor a megoldás?

  1. Vásároljunk saját domain nevet és váltsunk fizetős szolgáltatásra?
  2. Használjuk levelező klienst és a saját gépünkön archiváljuk a leveleinket?
  3. Vegyünk igénybe fizetős mail archíváló programokat?

Nyugodtan válaszolhatsz vagy megoszthatod tapasztalataidat.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://domain.blog.hu/api/trackback/id/tr231144831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2011.02.25. 14:15:45

Az egyes és a kettes kombinációja:

- saját domain + saját postafiók (weben és időnként letöltve saját gépre),

ÉS

- minden levelet továbbítani Gmailbe, az ugyanis elég rugalmasan használható, innen kell levelezni.

Biztonsági tartaléknak pedig ott a saját szerver, plusz a saját gép...

Domain Admin · http://domain.blog.hu 2011.02.25. 17:08:16

@L.A.: Igen, szerintem is ez az egyik legjobb megoldás, de ezt még kiegészíteném mondjuk a thunderbird portable verziójával. Ma már én is így használom. Verhetetlen.

Írok is róla egy bejegyzést.
süti beállítások módosítása