Ismered a vak koldus esetét a Marketinggel? Ha még nem akkor, ezt a videót nézd meg:
A történet tanulsága, hogy ha ugyan azt mondod, mint eddig, csak épp más szavakkal, akkor jobban eljut az üzeneted az emberekhez és ezáltal sikeresebb is leszel.
A videó megmutatja a szavak erejét és azt is, hogy míg a vak koldus tényeket írt a lapra, addig a Marketinges inkább az érzelmek oldaláról közelítette meg. A hatás amit elért az a bűntudat, hiszen ez vezérli az adakozó kezet.
Mondhatod, hogy ez csak egy videó, egy marketing fogás.
Azonban a napokban találtam egy Magyar céget, aki hasonló videót forgatott Budapest utcáin. Itt nincsenek színészek, csak vegytiszta Marketing.
Nézd csak a videót:
Nagyon kíváncsi voltam arra, hogy mit írtak azokra a lapokra, bár volt egy egészen komoly sejtésem :)
A rejtély megoldása:
Nagyon tetszett a tanulság:
Az embereknek eszébe kell juttatni azokat az érzéseket, amik kiváltják a számodra vágyott hatást. A koldus esetén ez a bűntudat volt.
Aki Budapesten él az elég hamar közömbössé válik a kéregetőkkel szemben, hiszen nem adhatsz mindenkinek és előbb - utóbb lesz néhány kellemetlen élményed pl: a penetráns bűz a járműveken, az agresszív részeg hajléktalanok, vagy egyszerűen csak az a fura érzés, hogy neked mennyivel jobb.
Mitől működött a módszer?
- Érdekes volt, szokatlan. Az utca embere díjazta a leleményességet, mint mindig.
- A kérdések elgondolkoztatták az embereket és érzelmileg befolyásolhatóvá váltak, újra előjött az elnyomott bűntudat.
Mitől lehetett volna jobb?
- Ha a hajléktalan nem az utolsó lapnál áll, hanem attól kicsit távolabb. Látszik a videón, hogy sokan túlmennek és aztán lépnek vissza. Így is sokan adtak, de voltak akik már nem mentek vissza
Tökéletes, de mire tudom használni?
Ha a vállalkozásodban te továbbra is a tényeket kommunikálod, akkor melletted is elsétálnak a vevők. Az emberek az agyuknak csak igen kicsi részét használják, ha marketing üzenettel találkoznak.
- A Te dolgod, hogy úgy beszélj, hogy megértsék mit szeretnél, hogy elmond nekik azt is, hogy mit kell tenniük.
- A Te dolgod, hogy az unalmas tények helyett érzéseket közvetíts a vevőid felé. A tények csak arra kellenek, hogy utólag megmagyarázzák maguknak a vásárlási döntést.
- A Te dolgod, hogy írásban, szóban, képi illusztrációban, de mindenképpen eljuttasd az üzeneted a vevőid felé.
Csináld meg!
- Gondold át, hogy mi lehet az új érzelmi üzenete a vállalkozásodnak.
- Teszteld biztonságosan, kevés költségből Online.
- Kezd egy új Domain regisztráció elindításával.
- Vásárolj Google Barát tárhelyet
- Tedd fel az új honlapod, aminél bőven elég, ha csak az üzeneted és a kapcsolat felvételi lehetőség van fent. Teszteléshez tökéletes.
Ha próbálkozás helyett viszont komolyan belevágnál szakértői segítséggel, akkor neked a SalesHonlap.hu vevőszerző ajánlatára van szükséged.
ui.: Egyáltalán nem értek egyet azzal, hogy pénzt adjunk a hajléktalanoknak, mert ezzel elősegítjük azt, hogy ezt a fajta megélhetést válasszák. Míg mások rajtuk nyerészkedjenek (koldus maffia.)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.