Hajlamosak vagyunk arra, hogy országokat, népeket bizonyos sztereotípiákhoz kapcsoljunk, ezen belül s bizonyos termékekhez. Ilyen a németeknél a sör, a japánoknál az elektronika, a magyaroknál az erőspaprika. Ezek azonban nem azok, amelyekre az adott országokban a leggyakrabban keresünk. Kitalálod, Magyarországon mi a nyertes kulcsszó?
(Türelmetleneknek: a részletes térképek lejjebb találhatóak)
A Fixr.com weboldal, amely termékek árának felmérésével foglalkozik, összeállított egy globális térképet azokról a termékekről, amelyekre az adott országok kapcsán a leggyakrabban keresnek rá a felhasználók. Ezt egy elég egyszerű formulával tették, egyszerűen beírták a keresőbe, hogy:
"How much does * cost in [x country]."
A Google automatikus kiegészítése a korábban lefuttatott keresések, azok időpontja és helye alapján működik elsősorban. Az eredményeket nem mondhatjuk tudományos alaposságú következtetéseknek, de azért elmondanak valamit arról, hogyan tekint a világ az egyes országokra. Egyes esetekben ez nem áll messze a hagyományos sztereotípiáktól, máshol igen meglepő eredményeket mutat. Csak hogy a legérdekesebbeket említsük, az emberek a leggyakrabban azt szeretnék tudni, hogy mennyibe kerül...
- Oroszországban egy MIG repülőgép
- Brazíliában egy prostituált
- Dél-Koreában egy orrplasztika
Az összeállításból kiderül:
Nagyon népszerű a sör - Szlovákia és Csehország, Laosz és Izland és még egy sor ország kapcsán erre kíváncsiak a legtöbben. Afganisztánban, Egyiptomban, Izraleben, Szaúd-Arábiában és Szomálisában a teve a legnépszerűbb keresett árucikk. Indiában ugyanakkor például a tehén (ami felvet érdekes kérdéseket, hiszen mennyibe kerülhet egy hivatalosan is szent állat...?)
Sztereotípiákról szólva: Olaszország a Ferrari árával jutott be az összeállításba, a Maldív-szigeteken egy nászút árára kíváncsiak a felhasználók, Kenyában pedig a kecskéére. Kínában az iPhone vezet.
És hogy Magyarország mivel szerepel a listán? Nos, nem éppen a leghízelgőbb, de sorstársunk Ausztria, Ukrjna, Lettország (és még sokan mások): a prostituált árfekvése érdekli az embereket.
Piros pont a Fixr-nek: létrehoztak egy WTF kategóriát is. Ide tartozik Oroszország, ahol egy MIG vezetésének ára vezet, illetve Mauritánia, ahol egy rabszolga árára kíváncsiak az emberek.
A kontinensekre lebontott térképek alább:
Kecske és káposzta esküvő
Van, ahol a vese a legnépszerűbb...
Igen, a magyar eredmény itt nem látszik - feljebb megtaláljátok a linket a táblázatra, ahol már igen.
Az élet nagy kérdései és a kalap
Mindenki kanadai útlevelet akar
Egyrészt nem sok áruval tud szolgálni az Antarktisz, szóval nem meglepő az eredmény. Másrészt valahol örülünk, hogy nem a pingvin győzőtt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.